نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات و تصمیمات جلسه ۵۸۱ شورای معین این شورا که امروز برگزار شد؛ گفت: در این جلسه؛ بنا به درخواست وزیر آموزش و پرورش، نحوه تأثیر سوابق تحصیلی پایه یازدهم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ و تعداد دروس امتحان نهایی این پایه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۶ بررسی و تعیین شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مطابق مفاد مصوبه پیشین این شورا؛ ۶ درس پایه یازدهم و همه دروس پایه دوازدهم مطابق عناوین دروس مندرج در مصوبه ۱۰۵۳ شورای عالی آموزش و پرورش؛ مبنای تشکیل سابقه تحصیلی با تأثیر ۶۰ درصد قطعی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۵، بود. همچنین؛ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۶ نیز قرار بود همه دروس پایه یازدهم و دوازدهم مطابق عناوین دروس مندرج در مصوبات ۱۰۳۱ و ۱۰۵۳ شورای عالی آموزش و پرورش مبنای تشکیل سابقه تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری باشد.
خسروپناه تصریح کرد: اما در این جلسه بعد از بحث و بررسی جدی ابعاد و جوانب مختلف موضوع؛ اعضاء شورا ضمن تأکید بر علمی و کارشناسانه بودن مصوبات سنوات گذشته این شورا در موضوع سنجش و پذیرش دانشجو ؛ با توجه ملاحظات و شرایط خاص کشور و در اجرای منویات رئیس جمهور محترم نیز با در نظر گرفتن شرایط دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی در نیمی از سال تحصیلی و به منظور رفع دغدغه و نگرانی و کاهش فشارهای روحی و روانی قاطبه داوطلبان و خانواده آنها متأثر از شرایط تحمیل شده به کشور؛ با مثبت شدن تأثیر سوابق تحصیلی پایه یازدهم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ و کاهش تعداد دروس امتحان نهایی این پایه به ۶ درس در آزمون سراسری سال ۱۴۰۶ موافقت کردند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تأکید کرد: بر این اساس؛ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ که ان شاء الله متقاضیان ورود به آموزش عالی در اواخر مرداد ماه سال جاری در آن شرکت می کنند؛ سوابق تحصیلی ۶ درس پایه یازدهم با تأثیر مثبت و سوابق تحصیلی همه دروس پایه دوازدهم با تأثیر ۶۰ درصد مبنای سنجش و پذیرش دانشجو خواهد بود.
دیابت تنها یک عدد روی دستگاه گلوکومتر نیست، بلکه سبک زندگیای است که مدیریت دقیق آن، ضامن سلامتی قلب، کلیهها و اعصاب شماست.
مواد نگهدارندهای که هر روز در بسیاری از خوراکیهای بستهبندیشده مصرف میشوند، بار دیگر زیر ذرهبین پژوهشگران قرار گرفتهاند. یک مطالعه جدید در فرانسه نشان داده است مصرف بالای برخی از این افزودنیها با افزایش خطر فشار خون بالا و بیماریهای قلبیعروقی ارتباط دارد.
میوهها همواره یکی از ارکان اصلی یک رژیم غذایی سالم به شمار میروند و متخصصان تغذیه بر مصرف روزانه آنها تأکید دارند. با این حال، یکی از پرسشهای رایج در میان افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند این است که آیا زمان مصرف میوه میتواند بر روند لاغری تأثیر بگذارد؟
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وقوع ۲ حادثه جداگانه تصادف جاده ای و واژگونی جرثقیل در خوزستان در روز سه شنبه چهار نفر کشته بر جای گذاشت.
Δ