نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش بهار زاگرس به نقل از ایرنا، جریمه عابران متخلف از حدود سه سال پیش از سوی پلیس مطرح شده زیرا پلیس راهنمایی و رانندگی معتقد است بسیاری تخلفات رانندگان به دلیل رعایت نکردن مقررات آمد و شد از سوی عابران پیاده است و چون قانون درباره این نوع تخلفات سکوت کرده، باید راه قانونی برای آن یافت.
در این ارتباط سردار سیدکمال هادیانفر سه سال پیش از آمادگی پلیس راهور برای راهاندازی طرح مربوط به شناسایی و جریمه عابرین پیاده خبر داده و گفته بود که می توان این طرح را ابتدا به صورت آزمایشی در تهران اجرایی کرد.
به اعتقاد پلیس، با این طرح که از طریق شناسایی و تطبیق چهره عابرین پیاده با سامانههای اطلاعاتی پلیس انجام می شود، می توان به انضباط ترافیکی کمک کرد.
در لایحه جدید اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که به تازگی برای طی مراحل قانونی به مجلس ارسال شده است، متنی برای جریمه عابران متخلف پیش بینی شده است که در صورت تصویب نهایی در مجلس و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون می شود.
البته باید گفت که سهم تقصیر عابران پیاده در تصادفات قابل چشمپوشی نیست به طوری که بر اساس اعلام پلیس راهور تهران بزرگ ۴۵ درصد از متوفیان عابر پیاده در شهر تهران مقصر شناخته شده اند؛ این آمار نشان می دهد که این افراد نه تنها مقصر هستند بلکه سهم بالایی هم در وقوع تصادفات دارند.
در این لایحه ماده ۲۶ قانون فعلی به شرح زیر اصلاح میشود:
۱- عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو با توجه به علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در محل از نقاط خط کشی شده، گذرگاه های غیر هم سطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند. هرگاه عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، در صورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به اینکه همه مقررات مؤثر را رعایت نموده باشد و قادر به تسلط بر وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد، مسئولیتی نخواهد داشت.
۲- در صورت استفاده از بیمه راننده غیرمقصر تخفیفات موضوع ماده (۱۸) قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ پابرجا است.
۳- عدم مسئولیت راننده مانع استفاده مصدوم یا وارث متوفی از مزایای بیمه نخواهد شد و شرکت بیمه متناسب با میزان تقصیر، ملزم به اجرای تعهدات موضوع بیمه نامه به مصدوم یا وارث متوفی خواهد بود. چنانچه وسیله نقلیه بیمه نباشد، دیه عابر از صندوق تأمین خسارت های بدنی پرداخت می شود.
۴- رانندگان موظفند در صورت عبور عابر پیاده از محل های تعیین شده، با فاصله ای که به وسیله خط کشی پشت مسیر ویژه مشخص میشود، توقف کامل کنند. در غیر این صورت برای آنها مطابق قوانین و مقررات قبض جریمه صادر می شود. در صورتی که عابران پیاده، از محل های تعیین شده برای عبور عابرین استفاده ننمایند و یا در زمانی که چراغ عابر پیاده قرمز است، اقدام به تردد نمایند برای آنها مطابق قوانین و مقررات قبض جریمه صادر شده و مراتب در سوابق شماره ملی آنها ثبت می شود.
۵- ضوابط اجرایی این ماده توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
در تبصره این ماده نیز چنین آمده است: رانندگان موظفند در صورت عبور عابر پیاده از همه معابر محلی، تا عبور کامل عابر از عرض معبر توقف کامل نمایند.
اگر عابر پیاده مرتکب جرایم موضوع این قانون کارت ملی و یا یکی از مدارکی را که احرازکننده شماره ملی و یا مشخصات وی باشد را به همراه نداشته و یا از ارائه آن خودداری نماید، مأموران مجاز موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند به نحو مقتضی، هویت فرد را استعلام کنند.
وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها مکلفند در کلیه معابر برون شهری و درون شهری، راه های دسترسی، زیر ساخت ها، تجهیزات و علائم لازم برای تردد ایمن عابران پیاده و معلولان را فراهم کنند.
با این اوصاف، پلیس قصد دارد که جریمه عابران پیاده را بر اساس کدملی افراد و احراز هویت آنان انجام دهد؛ البته باید گفت که رقم ریالی این میزان جریمه در لایحه دولت مشخص نشده و باید منتظر تصویب قانون در مجلس ماند تا آیین نامه آن در دولت تهیه شود.
هدایت تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در لیگ ۲ کشور به پاشازاده سپرده شد.
قطعی های گسترده برنامه ریزی شده اینک به یک امر عادی برای شرکت توزیع برق خوزستان تبدیل شده و خاموشی گاه تا 2 نوبت و هر نوبت یک و نیم تا 2 ساعت در طول روز برای شهروندان اعمال می شود، یک بار در صبح و بار دوم در هنگام ظهر و بعدازظهر. امری که با توجه به نقش انرژی الکتریکی در زندگی روزمره کنونی و استفاده تقریبی همه وسایل و تجهیزات روزمره زندگی از این انرژی، موجب مختل شدن زندگی شهروندان، به خطر افتادن سلامتی آنها خصوصاً بیماران، آسیب جدی به وسایل و تجهیزات خانگی خصوصاً وسایل سرمایشی و در نهایت اعتراض گسترده شهروندان شده است.
عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان،هفتکل،لالی و اندیکا در مجلس، با انتقاد از تخصیص ناکارآمد تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۵، از سوءاستفاده دلالان و اثرات منفی آنها بر بازارهای مالی و کسبوکارها خبر داد و خواستار تغییر رویکرد در هدایت این منابع به سمت بنگاههای متوسط و مولد شد.
مستر کارت مجازی نسخهی دیجیتالی از کارت اعتباری واقعی محسوب میشود که اطلاعاتی مانند شماره کارت، تاریخ انقضا و کد CVV دارد. این کارتها معمولاً موجودی واقعی ندارند و فقط برای کارهایی مثل ثبتنام در سایتهای خارجی، فعالسازی اپل آیدی، یا حتی ساخت حساب در سرویسهایی مثل پیپال و آمازون مورد استفاده قرار میگیرند.
Δ