نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش بهار زاگرس، سازمان توسعه تجارت، دوم بهمن ماهساز و کار ثبت سفارش آماری واردات خودرو نو و کارکرده برقی و هیبریدی بر اساس ضوابط قانون بودجه سال ۱۴۰۳ توسط اشخاص حقیقی با مجوز موردی را ابلاغ کرد.
بر اساس این ضوابط ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی:
۱- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی صرفاً در کد تعرفههای پیوست ابلاغیه، ذیل عنوان کد تعرفههای خودرو موضوع آئین نامه اجرایی بند (ت) تبصره (۹) امکانپذیر است.
بر اساس آنچه که سازمان توسعه تجارت ایران از ضوابط ثبت آماری واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی اعلام کرده، واردات خودروهای با سن بالاتر از پنج سال (۲۰۲۰ به قبل) ممنوع است؛ همچنین تاکید شده که ثبت آماری سفارش، صرفاً از محل تأمین ارزهای بانکی و با ارز «یورو» امکان پذیر است.
بر اساس ضوابط ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی:
۲- ثبت آماری مورد بحث، صرفاً با اخذ مجوز موردی با عنوان مجوز موردی واردات خودروی شخصی امکان پذیر است.
تبصره – اخذ مجوز موردی واردات خودروی شخصی در سامانه جامع تجارت پس از ثبتنام صرفاً با ورود کد ملی فرد در قید حیات و پس از استعلام از ثبت احوال امکانپذیر است.
۳- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی صرفاً با نوع نمایندگی ثبت آماری واردات خودروی شخصی از محل آئین نامه اجرایی بند (ت) تبصره (۹) قانون بودجه ۱۴۰۳ امکانپذیر است.
۴- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی صرفاً یکبار و در یک پرونده ثبت آماری امکانپذیر است.
۵- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی صرفاً برای یک دستگاه مجاز است.
۶- ثبت آماری مورد بحث در این بخش صرفاً از محل تأمین ارزهای بانکی امکانپذیر است.
۷- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی صرفاً با نوع ارز یورو امکانپذیر است.
۸- مبلغ فوب (FOB) خودرو در ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی در حالت «نو» ۴۰ هزار یورو و در حالت «کارکرده» ۲۰ هزار یورو است.
۹- مبلغ کل پرونده ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی در حالت نو، باید کمتر از ۴۲.۰۰۱ یورو و در حالت ”مستعمل” باید کمتر از ۲۱٫۵۰۱ یورو باشد.
۱۰- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی صرفاً در برندهایی امکان پذیر است که حداقل یک شرکت نمایندگی خدمات پس از فروش آنها را در کشور ارائه میدهد.
۱۱- سن خودرو مورد ثبت آماری، باید کمتر از پنج سال باشد؛ بنابراین واردات خودروهای دارای سال ساخت برابر ۲۰۲۰ وماقبل آن مجاز نیست.
۱۲- تنها خودروهای دارای سال ساخت ۲۰۲۴ و ما بعد آن در آئیننامه «نو» محسوب میشوند.
و در نهایت ۱۳- مجوزهای مورد نیاز برای ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی، بایستی از دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و سازمان حفاظت محیطزیست (جز برای خودروهای برقی) اخذ شود.
محدودیتهای این مصوبه:
اول – کمتر از دو ماه به پایان سال باقی مانده است در حالیکه این مجوز بر اساس ضوابط قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تاکید شده تا پایان سال ۱۴۰۳ هم معتبر است. بنابراین مشخص نیست در این مدت کوتاه چه کسانی موفق به اخذ مجوز ثبت سفارش یا ثبت آماری و واردات خودرو خواهند شد.
دوم – چگونگی ثبت سفارش برای افراد حقیقی، به روش ثبت آماری و صرفاً با ارز یورو اعلام شده که هم اکنون از روش ثبت آماری برای واردات به مناطق آزاد و ته لنجی استفاده میشود و بسیار آسانتر از ثبت سفارش تجاری است با این حال تاکید بر مجوز موردی برای اشخاص حقیقی آن هم در مدت زمان کوتاه ابهامات برای چگونگی اجرای این مصوبه را بیشتر کرده است.
سوم- مبلغ فوب (FOB) خودرو در ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی در حالت نو ۴۰۰۰۰ یورو و در حالت مستعمل ۲۰۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده و حکایت از آن دارد که خودروهای نو و کارکرده با حجم موتور تا ۲۵۰۰ سی سی توسط اشخاص حقیقی امکان واردات خواهند داشت.
چهارم – خودروهای تمام بنزینی و گازوئیلی امکان واردات ندارند.
قطعی های گسترده برنامه ریزی شده اینک به یک امر عادی برای شرکت توزیع برق خوزستان تبدیل شده و خاموشی گاه تا 2 نوبت و هر نوبت یک و نیم تا 2 ساعت در طول روز برای شهروندان اعمال می شود، یک بار در صبح و بار دوم در هنگام ظهر و بعدازظهر. امری که با توجه به نقش انرژی الکتریکی در زندگی روزمره کنونی و استفاده تقریبی همه وسایل و تجهیزات روزمره زندگی از این انرژی، موجب مختل شدن زندگی شهروندان، به خطر افتادن سلامتی آنها خصوصاً بیماران، آسیب جدی به وسایل و تجهیزات خانگی خصوصاً وسایل سرمایشی و در نهایت اعتراض گسترده شهروندان شده است.
عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان،هفتکل،لالی و اندیکا در مجلس، با انتقاد از تخصیص ناکارآمد تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۵، از سوءاستفاده دلالان و اثرات منفی آنها بر بازارهای مالی و کسبوکارها خبر داد و خواستار تغییر رویکرد در هدایت این منابع به سمت بنگاههای متوسط و مولد شد.
مستر کارت مجازی نسخهی دیجیتالی از کارت اعتباری واقعی محسوب میشود که اطلاعاتی مانند شماره کارت، تاریخ انقضا و کد CVV دارد. این کارتها معمولاً موجودی واقعی ندارند و فقط برای کارهایی مثل ثبتنام در سایتهای خارجی، فعالسازی اپل آیدی، یا حتی ساخت حساب در سرویسهایی مثل پیپال و آمازون مورد استفاده قرار میگیرند.
استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت توسعه انرژیهای تجدیدپذیر،ازبرنامهریزی برای تولید گسترده برق خورشیدی در استان خبرداد و گفت:تمام دستگاهها موظف به استفاده از پنل خورشیدی هستند.
Δ