نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بهگزارش بهار زاگرس به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، مدیر پایگاه میراثجهانی چغازنبیل و هفتتپه با اعلام این خبر افزود: در جهان امروز، موزهها دیگر فقط محل نگهداری آثار تاریخی نیستند، بلکه فضاهایی زنده، خلاق و آیندهساز برای آموزش، پژوهش و گفتوگوهای فرهنگی بهشمار میآیند.
عاطفه رشنوئی ادامه داد: در راستای همین نگاه نوین و با الهام از شعار جهانی «موزهها و آینده در حال تغییر» و محوریت شعار سال ۲۰۲۵ ایکوم با عنوان «موزهها، آموزش و پژوهش»، کارگاه آموزشی «کودک و موزه» در موزه هفتتپه برگزار شد.
او افزود: این کارگاه با همکاری مؤسسه فرهنگیهنری رایانمهر و باحضور گروهی از کودکان و نوجوانان هنرمند شهرستان شوش، با هدف آشنایی با مفاهیم پایهای میراثفرهنگی، طراحی نقوش ایلامی و آشنایی با تاریخ و تمدن باستانی ایلام شکل گرفت. در این برنامه، کودکان با راهنمایی کارشناسان پایگاه و موزه، نقوش تاریخی را روی سفال بازآفرینی کردند و درباره اهمیت حفاظت از آثار تاریخی و هویت فرهنگی گفتوگو شد.
به باور مدیر پایگاه میراثجهانی چغازنبیل و هفتتپه، آموزش میراثفرهنگی از سنین کودکی، علاوه بر اینکه به درک بهتر تاریخ و هویت میانجامد، زمینهساز پرورش نسلی آگاه، مسئول و خلاق خواهد بود و این رویکرد در راستای مسئولیت اجتماعی موزهها و نقش نوین آنها در آموزش غیررسمی و ایجاد پیوندی پایدار میان گذشته و آینده شکل میگیرد.
او افزود: پایگاه میراثجهانی چغازنبیل با اجرای چنین برنامههایی تلاش دارد تا موزه را به عرصهای برای تجربه، یادگیری، خلاقیت و همزیستی فرهنگی برای نسلهای نو تبدیل کند؛ چرا که آینده حفاظت از میراث، به آموزش امروز وابسته است.
هفته دوم سوپر لیگ گلف کشور ۱۵ و ۱۶ آبان به میزبانی شهرهای اصفهان، اهواز و مسجدسلیمان (۲ بازی) برگزار میشود و در یکی از حساسترین بازیهای این هفته، نفتوگاز مسجدسلیمان و زاگرس ایرانیان (لرستان) جدال سنگینی برای صدرنشینی دارند.
سرپرست جهاد کشاورزی گتوند از آغاز برداشت گیاه دارویی چای ترش در این شهرستان خبر داد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی سوال ملی نماینده تهران از وزیر امور اقتصادی و دارایی را اعلام وصول کرد.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان از مصدوم شدن سه عضو یک خانواده در پی انفجار یک کپسول گاز در آبادان خبر داد.
Δ