نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش بهار زاگرس، یخش زیادی از معلمها مانند سایر تکنولوژیهای دیگر که از فضای مجازی برآمده، نگران نفوذ ابعاد منفی هوش مصنوعی هستند و در گفتوگوهایشان آن را «خطرناک برای یادگیری» معرفی و برخی هم از آن به گزینهای برای بهروزشدن شیوههای تدریس معلمها یاد میکنند. هفته گذشته، در پلتفرم کلابهوس، یک نشست با عنوان «هوش مصنوعی در آموزش» برگزار شد که معلمان از استانهای مختلف گرداننده آن بودند؛ نشستی که بیشتر در حد طرح مسئله بود و آنها راهحلی برای مواجهه با این پدیده نوظهور نداشتند و بیشتر دنبال این بودند که تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. روایتهای زیر، بخش کوتاهی از دغدغه معلمان بود:
دانشآموزان در هوش مصنوعی جلوتر از معلمان
ستار حسین عماری، معلم شیمی متوسطه دوره دوم: استفاده از هوشمصنوعی بین دانشآموزان شدت زیادی گرفته و آنها برای هر مسئله درسی سراغ آن میروند. دانشآموزان بهصورت خودجوش و از طریق فضای مجازی یا گروه همسالان با پدیده هوش مصنوعی آشنا شدهاند و در این زمینه از بسیاری از ما معلمان جلوتر هستند. بسیاری از آنها نسخههای جدید و ارتقایافته هوش مصنوعی را در گوشی موبایل خود نصب کردهاند و هر روز به کشف جدیدی در نحوه استفاده از آن میرسند که با یکدیگر به اشتراک میگذارند. این در حالی است که اغلب ما معلمان در مورد هوش مصنوعی عقبماندهایم و این شکاف باعث شده دانشآموز خود را جلوتر از معلم ببیند. باید قبول کرد که این فاصله بسیار بد است. ما معلمان باید زودتر با هوش مصنوعی و کاربردهای آن در آموزش آشنا شویم وگرنه ممکن است مثل سایر ابزار مجازی این تکنولوژی در امر آموزشی به بیراهه برود و مقابل مدرسه قرار گیرد.
حل مسائل ریاضی با هوش مصنوعی
ثریا کاووسی، معلم ریاضی پایه نهم: در سال تحصیلی جدید که فقط ۳ماه از آن گذشته، با این پدیده عجیب روبهرو هستیم که دانشآموزان برای پیداکردن راهحل مسائل ریاضی به جای مراجعه به اندوختههای علمی و مواردی که در کلاس به آنها ساعتها آموزش دادهایم، خیلی سریع سراغ هوش مصنوعی میروند، پرسش را با آن مطرح میکنند و پاسخ را از آن میگیرند. در ابتدای سال فقط ۵دانشآموز در کلاس این روش را دنبال میکردند اما این ایده به سرعت بین همه آنها سرایت کرد و الان در کلاس ۳۷نفره، به جز ۲ تا ۳دانشآموز، بقیه نحوه استفاده از هوش مصنوعی در ریاضیات را یاد گرفته و بهشدت دنبال میکنند. این اتفاق برای من و همکارانم پدیده ناراحتکنندهای شده و دچار یک استیصال و سردرگمی هستیم. ما میخواهیم جلوی این پدیده را بگیریم یا راهی برای مواجهه با آن دنبال کنیم.
نوشتن تحقیق به جای دانشآموزان
سیدمصطفی موسوی، معلم جامعهشناسی پایه دهم و یازدهم: سرعت استفاده از هوش مصنوعی بین دانشآموزان متوسطه بهشدت بالاست و هر روز ابعاد تازهای پیدا میکند. تقریبا دانشآموزی در کلاس نداریم که یکبار از این پدیده جدید استفاده نکرده باشد. اغلب آنها در گوشی همراه خود، هوش مصنوعی را دارند و طرز استفاده از آن را به یکدیگر هم یاد میدهند. من تلاش کردم که پابهپای آنها با این پدیده جلو بیایم و در مباحث درسی از آن استفاده هوشمندانه کنم اما نکته منفی این است که دانشآموزان نحوه استفاده درست از این تکنولوژی را نمیدانند و برای نوشتن تحقیقات کلاسی از آن سوءاستفاده میکنند. پیش از این با دادن تحقیق کلاسی میتوانستیم میزان مراجعه دانشآموز به کتاب را افزایش دهیم و مطالعات غیردرسیشان را بیشتر کنیم اما حالا آنها خیلی راحت موضوع تحقیق کلاسی را با هوش مصنوعی در جریان میگذارند، یک تحقیق کامل و جامع تحویل میگیرند و همان را به ما ارائه میدهند. این چالشی است که ما گرفتار آن شدهایم و بهعنوان معلم وقت نداریم تا تقلب در تحقیق را در یک کلاس بالای ۳۰نفر و هر پروژه درسی دانه به دانه در بیاوریم.
قطعی های گسترده برنامه ریزی شده اینک به یک امر عادی برای شرکت توزیع برق خوزستان تبدیل شده و خاموشی گاه تا 2 نوبت و هر نوبت یک و نیم تا 2 ساعت در طول روز برای شهروندان اعمال می شود، یک بار در صبح و بار دوم در هنگام ظهر و بعدازظهر. امری که با توجه به نقش انرژی الکتریکی در زندگی روزمره کنونی و استفاده تقریبی همه وسایل و تجهیزات روزمره زندگی از این انرژی، موجب مختل شدن زندگی شهروندان، به خطر افتادن سلامتی آنها خصوصاً بیماران، آسیب جدی به وسایل و تجهیزات خانگی خصوصاً وسایل سرمایشی و در نهایت اعتراض گسترده شهروندان شده است.
عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان،هفتکل،لالی و اندیکا در مجلس، با انتقاد از تخصیص ناکارآمد تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۵، از سوءاستفاده دلالان و اثرات منفی آنها بر بازارهای مالی و کسبوکارها خبر داد و خواستار تغییر رویکرد در هدایت این منابع به سمت بنگاههای متوسط و مولد شد.
مستر کارت مجازی نسخهی دیجیتالی از کارت اعتباری واقعی محسوب میشود که اطلاعاتی مانند شماره کارت، تاریخ انقضا و کد CVV دارد. این کارتها معمولاً موجودی واقعی ندارند و فقط برای کارهایی مثل ثبتنام در سایتهای خارجی، فعالسازی اپل آیدی، یا حتی ساخت حساب در سرویسهایی مثل پیپال و آمازون مورد استفاده قرار میگیرند.
استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت توسعه انرژیهای تجدیدپذیر،ازبرنامهریزی برای تولید گسترده برق خورشیدی در استان خبرداد و گفت:تمام دستگاهها موظف به استفاده از پنل خورشیدی هستند.
Δ